REVIEW: Black Bull – Demo 2010

09.09.2010 | section: Articles | No. of readers: 4921 | comment: 0 (add)

Recenze vyšla na portále www.irockshock.net.

Publikoval: FK - Neděle, 30.05. 2010 - 19:14:36
vlastní náklad / 14:16

Od samého prapočátku mých intimních styků s paní hudbou mě maximálně vzrušuje možnost být bezprostředně přítomen komplikovanému procesu vzniku jejích nových potomků. Pochopitelně, čím více znám zainteresované rodiče, tím více rajcovní situace to - na rozdíl od běžného života, pokřiveného šablonami stereotypů - pro mě osobně je. Opravdu neznám v těchto souvislostech napínavější moment, než když ve finále do přehrávače zasunuji disk, jehož pachateli jsou právě moji přátelé. Z budoucích vjemů a dojmů totiž mívám obdobně mrazivý strach, jako když se přede mnou svléká důvěrně známá žena. Bude to ono?!

V případě debutové nahrávky pražské formace Black Bull to bylo přesně tak. Tak dlouho a tak toužebně hledal můj kamarád, kytarista a skladatel Filip Šimbera (ex-Mastix, Glock 22, Petr Hejátko Band), instrumentačně i lidsky kvalitní a invenčně dostatečně vybavené nové spoluhráče, až je konečně našel. A k nim nádavkem ještě na tuzemské podmínky výjimečnou zpěvačku Lucii Roubíčkovou (ex-Krleš). Zbývalo jediné: naskytnutou příležitost nepromarnit. Což se jim společně, podle mého soudu, zatím daří, byť bezprostředně po natočení první trojice promo skladeb sestavu opustil baskytarista Petr Stochl.

V celé čtvrthodinové studiové materii hraje prim Luciin nepřeslechnutelný vokál, povzbuzovaný rytmickou kanonádou na pozadí vkusně uměřených (rozuměj ne-onanistických) dirty rock'n'rollových, powerrockových až thrashmetalových kytarových partů. Velmi zajímavý kontrast, respektive námět k zamyšlení pak nabízí kombinace českého (Fast Bull, Rituál) a anglického (Newport Bouleward) jazyka. Obě polohy totiž blonďaté zpěvačce bezvýhradně sedí do pusy, a tak musí pomyslný bilingvní souboj rozhodnout subjektivní cit: přestože se jedná o tuzemskou kapelu, angličtina mi k její muzice sedí o něco lépe. Což je koneckonců víc než cokoliv jiného neskutečná deviza směrem za západní hranice naší malé republiky. A to tím spíše, že ani s českými texty nemá tahle parta žádný problém, takže se jí do budoucna zcela logicky nabízí i eventualita po všech stránkách zajímavého dvojjazyčného konceptu. Nechme se překvapit.

František Kovač

[news]   [band]   [discography]   [mp3]   [videos]   [articles]   [tours]   [photos]   [contacts]   [links]   [support]   [download]

php engine and graphics by Otto Kokštein    |   copyright © 2010    |   http://www.blackbullrock.cz